Forretningsbetingelser

Vilkår og betingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for og finder anvendelse ved enhver relation mellem kunden og 9bureau.dk i det omfang, de ikke fraviges ved udtrykkelig skriftlig aftale herom imellem parterne.

1. Tilbud og aftale

1.1. Tilbud er bindende når kunden ved:

a. at klikke “Accepter tilbud” på det af 9bureau.dk fremsendte online tilbud, eller
b. kundens skriftlige accept, (oftest ved en svar-mail), af det af 9bureau.dk fremsendte tilbud på mail til kunden

har accepteret det fremsendte tilbud.

Som skriftlig accept regnes bla. kundens mail-svar af fremsendt tilbudsmail fra 9bureau.dk.

1.2. En bindende aftale baseret på et af 9bureau.dk fremsendt tilbud er bindende for både kunden og 9bureau.dk og betragtes som indgået, når kundens skriftlige accept af tilbuddet er modtaget af 9bureau.dk.

1.3. Enhver tidligere aftale, som kunden har indgået med en anden aktør om noget tilsvarende, som det, der beskrives i aftalen mellem kunden og 9bureau.dk, er uvedkommende for 9bureau.dk og for den aftale, som kunden indgår med 9bureau.dk.

1.4. 9bureau skal af kunden holdes ansvarsfri og skadesløs for ethvert forhold i alle tidligere aftaler, som kunden evt. har indgået med en for 9bureau.dk uvedkommende 3.part (anden aktør) om andet eller noget tilsvarende som det, der aftales mellem 9bureau.dk og kunden.

2. Priser

2.1. Alle priser er ekskl. moms.

2.2. Alle priser er afgivet på grundlag af det på datoen for afgivelse af tilbud eller ordrebekræftelse gældende niveau for lønninger, materialepriser og øvrige omkostninger, samt de fra kunden modtagene specifikationer.

2.3. Ud over den tilbudte eller aftalte pris er 9bureau.dk berettiget til at kræve betaling for:

2.3.1. Arbejde, der påløber som følge af, at det grundmateriale, kunden har givet 9bureau.dk, viser sig at være ufuldstændigt, uegnet eller mangelfuldt, i så fald, at forholdet ikke bliver bragt i orden efter skriftlig aftalt frist for eftersendelse af rettet grundmateriale.

2.3.2. Arbejde udført i forbindelse med rettelser i det leverede materiale, efter at arbejdet er påbegyndt.

2.3.3. Overarbejde eller andre foranstaltninger, som aftales med kunden efter aftalens indgåelse.

2.4. Alle priser er beregnet for digital levering fra 9bureau.dk.

2.5. Alle opgaver er inklusiv én korrekturgang med mindre andet er aftalt skriftligt.

3. Levering/overdragelse

3.0. Efter endelig betaling er modtaget og indgået på 9bureau.dks bankkonto fremsendes til kunden alle relevante koder mv., og den endelige brugsret overdrages herefter til kunden.

3.1. Ved enhver forlænget opgave aftalt separat mellem kunden og 9bureau, og ved enhver ny del-opgave ligeledes aftalt mellem kunden og 9bureau, forlænges de i pkt. 3.0 incl. underpunkter til punkt 3, nævnte bestemmelser.

3.2. Med de i pkt. 3.0 – 3.2. nævnte forbehold finder levering sted til den med kunden aftalte tid, når endelig betaling er modtaget og indgået på 9bureau.dks bankkonto. Er ingen leveringstid aftalt, finder levering sted når 9bureau.dk har modtaget endelig betaling fra kunden.

3.3. Forsinkes eller forhindres levering på grund af nogen af de i pkt. 10.1. nævnte omstændigheder eller kundens handling eller udeladelse, har 9bureau.dk ret til en forlængelse af leveringstiden eller til at hæve aftalen. Skulle en begivenhed, som ovennævnte bevirke, at opfyldelse af 9bureau.dk’s leveringsforpligtelser fordyres for 9bureau.dk, er 9bureau.dk dog forpligtet til at gennemføre disse, såfremt kunden erklærer at ville holde 9bureau.dk skadesløs ved betaling af den af 9bureau.dk beregnede merpris.

3.4. Leveringen anses for at have fundet sted ved 9bureau.dks skriftlige meddelelse til kunden herom.

4. Betaling

4.1. Medmindre andet er aftalt, skal betaling ske senest til den på den fremsendte fakturas betalingsdato.

4.2. Der påløber rente fra forfaldsdagen i henhold til renteloven.

4.3. På 9bureau.dk’ anmodning er kunden til enhver tid pligtig at stille bankgaranti til sikkerhed for betaling.

4.4. Er kundens forhold årsag til, at en aftale ikke kan gennemføres kontinuerligt, er 9bureau.dk berettiget til delvis fakturering.

4.5 Klippekort betales altid forud og arbejdet indledes først efter kundens indbetaling er indgået hos 9bureau.

5. Kundens forpligtelser

5.1. Kunden forpligter sig til at overholde dansk lovgivning. Kunden er ansvarlig for lovligheden af det materiale og den information som til stilles til rådighed for offentligheden, herunder at materiale og information ikke krænker tredjemands rettigheder eller kan vække anstød i offentligheden.

5.2. Ved oprettelse af domænenavn indestår kunden for, at han har retten til det pågældende navn og at brugen heraf ikke krænker andres rettigheder, herunder varemærkerettigheder.

5.3. Kunden forpligter sig til og er ansvarlig for, at oplyse 9bureau.dk korrekt og relevant information om kunden, herunder navn, adresse, postnummer, telefonnummer, email adresse samt virksomhedsnavn og CVR nummer, hvorfor kunden straks ved ændringer heri skal meddele disse til 9bureau.dk skriftligt.

6. 9bureau.dk’s forpligtelser

6.1. 9bureau.dk er berettiget til uden forudgående varsel at slette materiale, som efter 9bureau.dk’ skøn er ulovligt, af anstødelig karakter eller på anden måde strider imod god skik og brug.

6.2. 9bureau.dk er desuden berettiget til uden forudgående varsel at nedtage og lukke for domæner og servere, der efter 9bureau.dk’s skøn indeholder materiale af ovennævnte karakter eller hyperlinks til samme.

6.3. 9bureau.dk anser spam for misbrug af abonnementet og derved en misligholdelse af aftalen.

6.4. 9bureau.dk forbeholder sig retten til at videregive personlige oplysninger til relevante myndigheder i sådanne tilfælde.

6.5. 9bureau.dk er berettiget til uden varsel nedtage og lukke domæner og servere, samt at tilbagetrække allerede leverede produkter/ydelser, såfremt kunden ikke overholder de generelle forretningsbetingelser og/eller særaftaler mellem parterne.

6.6. I tilfælde af nedtagning, lukning eller tilbagetrækning som følge af kundens misligholdelse og/eller andre former for brud på aftalen mellem kunden og 9bureau.dk tilbagebetales/refunderes forudbetalte beløb ikke til kunden.

7. Ejendomsret, ophavsret m.v.

7.1. 9bureau.dk’ skitser, layout, (herunder weblayouts, prototyper og mockups), rentegning, tekstforslag o.l., uanset med hvilken teknik disse er fremstillet, og uanset på hvilken måde de opbevares, tilhører 9bureau.dk og må ikke uden 9bureau.dk’ godkendelse overlades til tredjemand.

8. Forsinkelse

8.1. Aftalen kan ophæves for begge parter i hh. til købelovens gældende regler.

8.2. Såfremt tilbuddet er accepteret af kunden og arbejdet med det i tilbuddet beskrevne projekt er påbegyndt forbeholder 9bureau.dk sig ret til at opkræve en del-betaling tilsvarende den del af arbejdet, der indtil tidspunktet for ophævelsen er udført af 9bureau.dk.

8.3. Det påhviler kunden at ophæve aftalen med mindst 8 dages varsel.

8.4. Ved forsinket levering betinget af kundens manglende overholdelse af aftalte frister for levering af arbejdsmateriale o. lign., kan denne ikke betragtes som væsentlig mislighold af aftalen jvf. købelovens bestemmelser, og kan derfor ikke bruges som grundlag for ophævelse af aftalen.

9. Mangler

9.1. 9bureau.dk har intet ansvar for visuelle og funktionelle fejl og mangler, relateret til forhold som ikke er eksplicit skriftligt specificeret af kunden eller 9bureau.dk forud for aftalens indgåelse, eller som kunden ikke skriftligt har rettet i korrektur, prøvetryk eller endelig godkendelse, med mindre det handler om utilsigtede tekniske fejl fra 9bureau.dk’s side.

9.2. Mindre afvigelser fra godkendt prøve eller aftalt specifikation berettiger ikke kunden til prisafslag eller til at nægte at modtage det bestilte.

9.3. Viser leverancen sig at være mangelfuld, er kunden pligtig til straks, (indenfor 24 timer efter levering), at reklamere herover. Undlades reklamation, eller reklamerer kunden for sent, mister kunden adgangen til at gøre manglen gældende.

9.4. Såfremt kunden selv tilvejebringer materialer af enhver art eller andet til leverancen, hæfter 9bureau.dk ikke for fejl eller mangler, der kan henføres dertil.

9.5. Problemer relateret til eksterne programmers opdateringer, nye versioneringer, eller programmer, der ophører med at være alment benyttede, er 9bureau.dk ikke ansvarlig for at løse.

10. Ansvar

10.1. I tilfælde af forsinkelse af leverance eller manglende leverance og i tilfælde af mangler ved det leverede har 9bureau.dk intet ansvar, hvor forsinkelsen eller manglen skyldes fejl i eller beskadigelse af produktionsudstyr, der bevisligt har forårsaget forsinkelse eller beskadigelse af produktionen, i tilfælde af arbejdskonflikter af enhver art og i øvrigt enhver omstændighed, som 9bureau.dk ikke er herre over, såsom brand, vandskade, naturkatastrofer, krig, mobilisering, eller uforudsete militærindkaldelser af tilsvarende omfang, rekvirering, beslaglæggelse oprør, uroligheder, valutarestriktioner, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner på drivkraft, eksport og importforbud og anden lignende force majeure situation, samt i tilfælde hvor leverance forhindres/besværliggøres af forhold eller medlemmer/medarbejdere i kundens organisation.

10.2. Forsinkelse eller mangelfuld leverance er omfattet af den i pkt. 10.1. omhandlede ansvarsfrihed, hvis årsagen til underleverandørens forsinkelse eller manglende udførelse er en af de i pkt. 10.1. nævnte omstændigheder eller virksomhedens ophør.

10.3. I tilfælde af forsinkelse af eller i tilfælde af mangler ved det leverede hæfter 9bureau.dk ikke for kundens driftstab, tab af avance eller andet indirekte tab, herunder tab som følge af kundens retsforhold over for tredjemand, jf. dog pkt. 10.4.

10.4. 9bureau.dk har intet ansvar for kundens manglende hjemmel til reproduktion, mangfoldiggørelse eller udgivelse af skrift, billeder, tegninger, mønstre, illustrationer, tekster, varemærker, andre forretningskendetegn og øvrigt vareudstyr, derunder formgivning eller andet, der kan være underkastet tredjemands rettigheder. Pådrager 9bureau.dk sig ansvar overfor tredjemand i anledning af kundens manglende hjemmel til udnyttelse af tredjemands tilkommende rettigheder, holder kunden 9bureau.dk skadesløs for et sådant ansvar samt sagsomkostninger.

10.5 Ved indgåelse af aftaler om drift af websites, herunder drift af CMS installationer, har 9bureau.dk intet ansvar for ulovlige indbrud, ejheller eventuelle deraf følgende skade virkninger på kunders websites f.eks. en WordPress installation.
9bureau.dks ansvar er udelukkende begrænset til selve driften og vedligeholdelsen af installationer og de funktioner og sikkerhedsanordninger, der efter aftale med kunden er installeret på websitet. Ved drift forstås i denne sammenhæng overvågning og status rapportering.

11. Underleverandører

9bureau.dk er berettiget til helt eller delvis at lade arbejde udføre hos underleverandører. Såfremt valg af underleverandør er oplyst til kunde ifm. aftalens indgåelse, fx ved specifikation af 3. partsprodukter på tilbud eller ordrebekræftelse, kan 9bureau.dk ikke efterfølgende gøres ansvarlig for mangler ved underleverandørens leverancer.

12. 3. parts produkter

9bureau.dk anvender 3.-partsprodukter ved opbygning og hosting af webløsninger. 9bureau.dk kan ikke gøres ansvarlig for problemer som følge af ændringer af 3. parts produkter og ydelser, herunder udskiftning af / opgradering af server og software, hverken før eller efter at løsningen er leveret og overdraget til kunden.

13. Opgaver på nye og/eller eksisterende websites

13.1 Opgaver der udføres af 9bureau på kundens nye og/eller allerede eksisterende websites, herunder WordPress CMS og andre CMS, udføres kun ved kundens overdragelse af Admin rettigheder til 9bureau.dk. Kun 9bureau.dk kan indtage admin-rollen under 9bureau.dks arbejde med løsninger for kunder.

13.2 Efter arbejdet på nye og allerede eksisterende websites er tilendebragt/leveret og 9bureau.dk har modtaget betaling for arbejdet returneres alle Admin rettigheder til kunden og 9bureau.dks admin-rolle slettes.

13.3 Med mindre andet aftales mellem 9bureau.dk og kunden indsættes et diskret back-link til http://9bureau.dk i websitets footer sektion.

14. Købeloven

Dansk lovgivning herunder Købeloven finder anvendelse på nærværende aftale i det omfang, retstilstanden ikke er fastlagt i aftalens tekst eller i nærværende salgs og leveringsbetingelser. En eventuel tvist vedrørende aftalens fortolkning eller vilkårenes opfyldelse og håndhævelse kan alene indbringes for retten i København, hvor 9bureau.dk er hjemmehørende.