Har I en mobilvenlig hjemmeside?
Spørgsmålet er vigtigere end nogensinde før
Google har annonceret at mobilvenlige hjemmesider – altså hvor godt en hjemmeside vises på mobile enheder som f.eks. smartphones og tablets, nu bliver afgørende for Googles søgeresultater.
Googles ændrer sine søgealgoritmer i år så placeringen af mobilvenlige hjemmesider vægtes og prioriteres højere.
En god nyhed for mobile brugere
Selskabet siger, at ændringen vil have en “betydelig indvirkning” på alle mobile søgninger på alle sprog i verden, så brugerne vil opleve højere kvalitet i søgninger foretaget på håndholdte enheder.
Sammen med denne ændring vil Google også begynde at bruge flere oplysninger fra indekserede apps i søgeresultater for brugere, der er logget ind, og har den pågældende app installeret.
Beslutningen giver god mening, for i 2016 var antallet af websessioner på mobiler større end på desktop computere.
En mobilvenlig hjemmeside eller landingsside kan være starten på et nyt responsivt website
9bureau.dk har erfaring og ekspertise i udvikling og design af mobilvenlige hjemmesider og landingssider.
Vi har leveret adskillige løsninger med responsivt webdesign – både almindelige HTML hjemmesider, responsive landingssider og WordPress hjemmesider med responsivt webdesign.
Selvom Google har annonceret at de fra d. 21. april 2015 begynder at favorisere mobilvenlige hjemmesider i søgeresultat listen på Google, så anbefaler vi at man slår koldt vand i blodet og planlægger et gennemtænkt og godt designet responsivt website – f.ex. sammen med 9bureau.dk!
Derfor kan en landingsside med et responsivt webdesign være en løsning indtil virksomheden er klar med en ny hjemmeside i et responsivt webdesign.
9bureau.dk har kort leveringstid på mobilvenlige WordPress landingssider til meget rimelige priser.
Vi leverer landingssider, der er klar til at kunne indgå på enhver hjemmeside, (der i sig selv ikke behøver at være responsiv) og til flere forskellige CMS systemer.
Et wake-up call
Det er første gang, at Google på forhånd annoncerer ændringer i deres søge algoritme.
Hermed er man advaret på forhånd, når ens hjemmeside pludselig begynder at dale i position på resultatlisten.
For virksomheder, der stadig ikke har en mobilvenlig hjemmeside, må nyheden betragtes som lidt af et wake-up call til straks at få omlagt deres hjemmeside til et responsivt webdesign.
Google begyndte at fremhæve mobilvenlige hjemmesider i sine søgeresultater allerede sidste år.
Nu går Google så i gang med at prioritere de hjemmesider og websites, der lever op til nogle designmæssige standarder for ordentlig visning på de håndholdte medier.
Det betyder samtidig at de websites, der ikke lever op til “mobilvenlighed” bliver ført længere ned på resultatlisterne.
Derfor er spørgsmålet vigtigere end nogensinde før.
Man kan teste hvor mobilvenlig en hjemmeside er her.
Har virksomheden (stadig) ikke en mobilvenlig hjemmeside i form af f.eks. en responsiv WordPress hjemmeside, så er det nu man skal tage beslutningen om at få gjort noget ved det.