WordPress og Google i partnerskab - 9bureau.dk

WordPress og Google i partnerskab

To af internettets mest indflydelsesrige og magtfulde organisationer – Google og WordPress.org – har indgået et nyt partnerskab.

Alberto Medina, Developer Advocate i Content Ecosystems Team hos Google, bekræfter partnerskabet i to artikler offentliggjort på hans egen medinathoughts.com og på Torquemag.io.

I en artikel på Alberto Medinas personlige blog fra d. 29. januar 2018 Medina beskriver kort hans (og Googles) vision for et langsigtet partnerskab mellem Google og WordPress:

Målet for vort team er at bringe de to sammen og samarbejde med WordPress-fællesskabet, dets kerneudviklere og webudviklere for at muliggøre fantastiske brugeroplevelser på nettet – drevet af WordPress.

Eksperter ønskes

I sin artikel opfordrer Medina WordPress-eksperter til at deltage i det nye partnerskabs mange partnerskabsprojekter; Gutenberg-udvikling, forbedret temaudvikling, videreudvikling af AMP-projektet og så videre.

Partnerskabet blev tidligere beskrevet i en artikel af Alberto Medina offentliggjort på Torque.io i december 2017, hvor Medina beskriver Googles tilstedeværelse på WordCamp US tidligere samme år.

Medina konceptualiserer partnerskabet gennem en række argumenter for, hvorfor Google nu indgår i partnerskas projekter med WordPress – eller rettere med WordPress-fællesskabet:

Vores mål er at engagere os i WordPress-fællesskabet og indgå i overvejelserne WordPress-økosystemets performance. Vi betragter arrangementet som en succes!.

Men; let’s face it:

Det er WordPress succes som CMS og webplatform, der har fået Google til at indgå i et partnerskab med WordPress.

Den bevægelse siger meget i sig selv!

WordPress 59%-andel af ​​CMS-markedet er noget der taler for sig selv – det og så det faktum, at næsten en tredjedel af alt webindhold i dag er drevet af WordPress, er en no-brainer for Google. De er nødt til at samarbejde med WordPress!

Vi er bare overrasket over, at dette partnerskab ikke er indgået for lang tid siden.

WordPress dominans på CMS-markedet har været tydeligt i flere år.

Page speed, page speed – og så også Page speed

Ikke desto mindre er det en spændende nyhed og meget interessant at se, hvad der kommer ud af partnerskabet.

Page speed har længe været i centrum for Googles aktiviteter med at rangordne webindhold i deres søgeresultater.

Som searchengineland.com formulerer det:

Google has been focusing on speed, speed, and then also speed, for eight years now.

Med indlemmelsen af ​​AMP-projektet, Accelerated Mobile Pages, i partnerskabet og Google’s generelle fokus på Page Speed er det ikke overraskende, at partnerskabet fokuserer så meget på hurtig indlæsning af webindhold (webcontent) på mobil platforme…