WordPress og Google i partnerskab

To af internettets mest indflydelsesrige og magtfulde organisationer – Google og WordPress.org – har indgået et nyt partnerskab.

Alberto Medina, Developer Advocate i Content Ecosystems Team hos Google, bekræfter partnerskabet i to artikler offentliggjort på hans egen medinathoughts.com og på Torquemag.io.

I en artikel på Alberto Medinas personlige blog fra d. 29. januar 2018 Medina beskriver kort hans (og Googles) vision for et langsigtet partnerskab mellem Google og WordPress:

Målet for vort team er at bringe de to sammen og samarbejde med WordPress-fællesskabet, dets kerneudviklere og webudviklere for at muliggøre fantastiske brugeroplevelser på nettet – drevet af WordPress.

Eksperter ønskes

I sin artikel opfordrer Medina WordPress-eksperter til at deltage i det nye partnerskabs mange partnerskabsprojekter; Gutenberg-udvikling, forbedret temaudvikling, videreudvikling af AMP-projektet og så videre.

Partnerskabet blev tidligere beskrevet i en artikel af Alberto Medina offentliggjort på Torque.io i december 2017, hvor Medina beskriver Googles tilstedeværelse på WordCamp US tidligere samme år.

Medina konceptualiserer partnerskabet gennem en række argumenter for, hvorfor Google nu indgår i partnerskas projekter med WordPress – eller rettere med WordPress-fællesskabet:

Vores mål er at engagere os i WordPress-fællesskabet og indgå i overvejelserne WordPress-økosystemets performance. Vi betragter arrangementet som en succes!.

Men; let’s face it:

Det er WordPress succes som CMS og webplatform, der har fået Google til at indgå i et partnerskab med WordPress.

Den bevægelse siger meget i sig selv!

WordPress 59%-andel af ​​CMS-markedet er noget der taler for sig selv – det og så det faktum, at næsten en tredjedel af alt webindhold i dag er drevet af WordPress, er en no-brainer for Google. De er nødt til at samarbejde med WordPress!

Vi er bare overrasket over, at dette partnerskab ikke er indgået for lang tid siden.

WordPress dominans på CMS-markedet har været tydeligt i flere år.

Page speed, page speed – og så også Page speed

Ikke desto mindre er det en spændende nyhed og meget interessant at se, hvad der kommer ud af partnerskabet.

Page speed har længe været i centrum for Googles aktiviteter med at rangordne webindhold i deres søgeresultater.

Som searchengineland.com formulerer det:

Google has been focusing on speed, speed, and then also speed, for eight years now.

Med indlemmelsen af ​​AMP-projektet, Accelerated Mobile Pages, i partnerskabet og Google’s generelle fokus på Page Spee er det ikke overraskende, at partnerskabet fokuserer så meget på hurtig indlæsning af webindhold (webcontent) på mobil platforme…

Related Post

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.